vendredi 28 mars 2008

I feel terriby sorry for Geert Wilders

Go check his "movie"
http://www.liveleak.com/view?i=7d9_1206624103

I don't feel angry for this guy. I feel sorry for this guy.
This guy is full of hate, anger... so he has nothin more to do than spread it everywhere.
When he will die... we will feel sorry for himself.
Because at that precise moment, facing what no one knows... we will need love.
But he won't have love. Because he spread anger and hate.

Now, I do feel angry for people who follow him.
For people who has devoted everything they have to nurture this crazy guy ambition.
For people who CONSCIENSLY forget their own self critic, their own opinion.

Today, I read newspaper and check peoples comments on Geert Wilders movie.
And I was stunned! stunned because no one can see the danger... not the danger of Islam... but the danger from this guy !
I feel angry for all these french guys who posted comments on self indiference...

French people are racist. That's a fact.
More and more...

mercredi 5 mars 2008

Launching strategy: Lynx



"Bien dans nos Converse"


"Chuck Taylor All Stars"

Elle a 100 ans, la petite basket qui monte, qui monte ! Depuis ses premiers pas, la Chuck Taylor All Star a essuyé bien des hauts et des bas. Aujourd’hui, elle est au mieux de sa forme. C’est même, pour ses millions d’adorateurs, l’accessoire qui fait tout.

Paru le 18.02.2008, par Peggy Frey

Ben Affleck les porte sans lacets. Charlotte Gainsbourg ne jure que par les blanches. Ines de la Fressange ne met que les basses. Et Mika, les hautes. À chacun sa Converse. Mais une chose est sûre : quand on les aime, c’est pour la vie. On parle même d’addiction. Car, les aficionados le savent bien, pas question de se limiter à une paire. La « Converse addict » est collectionneuse. Elle amasse. Elle conserve. Elle stocke. Ce n’est pas Christine, rédactrice de mode, qui dira le contraire.
« Je dois en avoir une bonne vingtaine. D’ailleurs, j’ai toujours ma première paire ! Elle est en toile noire, montante. On me l’avait rapportée des États-Unis; à l’époque, elles étaient introuvables en France. J’ai tout de suite adoré. Je les ai portées, portées et portées. Elles sont usées jusqu’à la corde, mais impossible de les jeter. C’était il y a vingt ans. »

Un vrai coup de foudre… qui dure. « Mes Converse, je les porte comme une paire de Louboutin. J’ai autant de plaisir à les afficher. » «Addict » aux Converse, O.K., mais pas n’importe lesquelles : « Je les choisis toujours en toile, montantes. Je ne jure que par les unies. J’ai trois couleurs de prédilection : crème, bleu foncé et noir. C’est comme ça ! » Christine est une puriste. Elle reste fidèle au modèle d’origine, immortalisé par le basketteur Chuck Taylor. Flash-back : au départ, la All Star est une basket de sport. Créée en 1908 dans le Massachusetts, l’entreprise sponsorise dans les années 20 la star montante du basket, Chuck Taylor. Entre deux matchs, il sillonne les États-Unis et fait connaître la marque. Le coffre de sa Cadillac est plein de la fameuse Canvas All Star. Il en distribue à tour de bras. Succès immédiat. Elle envahit d’abord les « parquets » américains, pour gagner ensuite la rue : « a star is born » ! Dans les années 50, elle est finalement baptisée la Chuck Taylor All Star.

À l’image du jean, la Converse est indétrônable

Depuis, elle a continué son ascension, avec des hauts et des bas, bien sûr. Mais la progression est continue. « Le nombre de paires vendues dans le monde à ce jour est proche du milliard, raconte Philippe Crônier, directeur commercial de Converse France. La récente mode pour le vintage et le denim a encore boosté les ventes. » Pourtant, Converse revient de loin. Malgré le succès phénoménal de la Chuck Taylor, l’entreprise a bien failli boire la tasse à plusieurs reprises. L’invasion de la basket ultra-hightech l’a fortement ébranlée, au point de frôler la fermeture.
Les fans étaient aux abois. À bout de souffle, la marque est finalement rachetée en 2003 par Nike. Depuis, c’est le bonheur ! « Que les accros se rassurent ! s’exclame Philippe Crônier, la Chuck Taylor ne disparaîtra jamais. Quelles que soient les modes, elle aura toujours ses fans, comme tous les accessoires mythiques. »

À l’image du jean, la Converse serait donc indétrônable. Bali Barret est d’accord. Créatrice de sa propre marque et directrice artistique du département Soie chez Hermès, elle est fan depuis toujours. « Pour moi, la Converse est comme une ballerine Repetto ou une botte cavalière. Elle est l’équivalent en chaussures d’un trench Burberry, d’une veste Chanel ou d’un carré Hermès : un grand classique. Un indémodable. Un accessoire à avoir dans sa penderie. C’est un des seuls éléments de mode qui décoincent l’allure d’une femme immédiatement. C’est l’essence même du chic décontracté. »
Sa première paire ? Le modèle en toile noire. « C’était la version haute. Je les ai tout de suite découpées aux ciseaux pour les transformer en basses. Je n’aime pas les hautes, je me sens ligotée, j’étouffe. Sans doute mon côté claustrophobe. » Sa touche perso ? « Je les porte comme des espadrilles et je les achète crème. Ensuite, je les repeins moi-même dans la couleur de mon choix. J’ai fait ça pendant des années. Aujourd’hui, je me suis un peu calmée. »

Car toutes les accros de Converse ont un point commun : ce succès planétaire les énerve ! « Avant, porter des Converse dénotait un certain état d’esprit, reprend Bali. La “Converse addict” avait un vrai style : à la Jane Birkin, elle était un chouia garçon manqué. Un peu rock. “Fashion” mais pas tendance. Gentiment rebelle. Aujourd’hui, ça n’est plus vrai : tout le monde en porte. C’est dommage ! » La Chuck Taylor, victime de son succès ? Ça ne risque pas, entre les Converse et ses fans, c’est à la vie à la mort ! La dame centenaire n’a donc aucun souci à se faire. Quant à la démocratisation de la All Star, Bali a son avis sur la question : « Ça prouve une chose : ce n’est pas le soulier qui fait le moine, c’est le style! » À méditer !

Converse, mode d'emploi

Pas si facile que ça à porter, les Chuck Taylor ! Quelques conseils de puristes pour éviter les « fashion » faux pas…
– La toile doit être unie. Une vraie « Converse addict » ne craquera jamais pour un modèle fantaisie à fleur ou camouflage. C’est ringard !
– On évite les couleurs trop flashy et on préfère le crème, le noir et le bleu marine. À la rigueur le bordeaux, qui apportera une note un peu rétro.
– Pas question de lacer les versions hautes jusqu’au dernier œillet. On s’arrête à l’avant-dernier.
– Avec une jupe, on évite de porter le modèle haut, à moins d’avoir de très jolies gambettes. Ça ne pardonne pas.
– Le bout en caoutchouc ne doit jamais être trop blanc. C’est d’un plouc ! On prend soin de le salir légèrement avant usage.
– Les versions cuir sont à éviter également. Les puristes, les vrais, ne portent que de la toile. Ne cherchez pas… c’est comme ça !

Source: le Figaro Madame
"Bien dans nos Converse"

le site web: http://www.converse.com/

dimanche 2 mars 2008

vendredi 29 février 2008

As gold price soars, a Korean custom suffers


By Su Hyun Lee
Thursday, February 28, 2008

SEOUL: Thirty-four years ago, each of the guests at Moon Sang Soo's first birthday party brought the customary baby present: a 24-karat gold ring.

When Moon was accepted to college, his parents had 20 of these rings, each weighing one don (3.75 grams, or an eighth of an ounce), melted down and recast as a miniature crown, which he now proudly displays in his living room.

But in December, at his own son's first birthday party, only half of Moon's 50 or so guests brought a ring. The others presented the baby with cash, slipping it into his parents' sleeves.

Gold is the traditional Korean gift to wish a baby good health and fortune in life, but with the world price of gold soaring to more than twice the level of just three years ago, that custom is breaking down. Guests at first birthday parties are resorting to alternatives. Some parents who do receive gold in their baby's name are even reselling it as soon as they can.

Gold has been a marker of many life passages in South Korea. Gifts of gold jewelry and watches used to be almost obligatory at weddings. Companies often awarded their employees with gold medals and gave them gold key chains when they retired. It was assumed that gold could be turned into cash in case of emergency.

As the country modernized, other items came into play as gifts. But the tradition of baby rings, valued not just for their monetary value but auspiciousness, has persisted. Most households have from 5 to 20 rings, or more, stashed away for each child, and resistance to selling them remains high.

"People gave us the rings to wish my children longevity," said Joo Sae Hoon, 37, a marketing director at an online bookstore who has two children, aged 7 and 11. "So I wouldn't feel comfortable cashing them in. Maybe I will have them made into necklaces when my children turn 20."

Attaining one's first birthday was a major cause for celebration when South Korea was poor and infant mortality rates were much higher. The gold rings were cherished as talismans safeguarding the children as they were growing up.

Moon said he preferred the gifts of gold to the cash at his son's birthday in December. The gold, he explained, was more likely to end up in his son's hands.

"It's less liquid than cash," he said. "So I can keep myself from spending it."

But the trend toward cash in place of rings seems likely to continue given rising gold prices, which in January surged past the 1980 record of $850 an ounce and are now hovering around $950. Rings that cost about 50,000 won, or $60 to $70, about three years ago have been priced at more than 100,000 won since the beginning of this year.

"A couple of months ago, I paid 95,000 won for a baby gold ring. I thought it was too expensive," said Lee Yon Jeong, a journalist.

Jewelers have been hit hard. According to the Korea Jewelry Association, sales of baby rings are down by half since the typical cost rose above 100,000 won.

"Customers keep coming in to buy baby rings," said Yoon Jae Hee, owner of Kobo Jewelry in central Seoul. "But once they find out that they cost 130,000 won, they hesitate."

"They might buy a ring half the standard size," he said. "Or they resort to cheaper accessories."

Gold jewelers have been trying to lure customers with lightweight baby necklaces or bracelets with bells - supposed to prevent a baby from going missing.

And several jewelers say that now more people are selling gold than buying it.

People have been bringing in graduation rings, lucky charms, key chains, mismatched earrings. A few have even started selling their baby's gold rings.

"The other day a woman pushing a child in a stroller sold us three," Yoon said. "As she did so, she murmured, 'Sorry, son.' "

He said he gave the woman 91,000 won for each ring.

Still, Cha Min Gyu, public relations manager of the Korea Jewelry Association, said he doubts the custom of giving babies gold rings will disappear completely.

"Families will never give up gold rings for their own precious children," Cha said. "In Korea, gold will always be a symbol of health, wealth and prosperity."

Judging by the current level of baby ring production, Cha said he believes that about 40 percent of guests are still bringing gold rings to first-birthday parties. "Otherwise the baby ring jewelers would be out of business by now," he said.

Moon, who received a crown made from his gold baby rings when he was accepted to college, says that once his own son reaches that point, he'll sell the 27 rings presented to his son in December to pay the first semester's tuition.

"For the rest of his higher education," Moon said, "he can support himself."

Source: iht.com
As gold price soars, a Korean custom suffers

lundi 25 février 2008

WAMP – Holland Hungarian Design Festival




Hi there!

I know it’s been a long time I’ve not posted any thing.
It is mostly due to no internet connection at home as well as… ok… I can say that…. too much work (I can hear you laugh).
Any way

So… I’ve decided to come up with a design topic and the so called “WAMP”.
What’s WAMP? WAMP is the Hungarian Design market located in Budapest. Almost every month, an exhibition is organized based on a different theme.
This month, WAMP started from Feb’ 22 to 24 and has been completely bolded to the Netherlands colors!

Who says NL says…
- Rembrandt… no
- Weed… neither
- Red Light District… hum… yeah… but here no.
Rem Koolhaas and Gerrit Rietveld .To be posted soon.

I’ve been there (takin’ place in the Godor club) and I find some interesting stuff.
Take a look on the following ones (click on their name to go to the website):
- Maarten Baptist & Jan Habraken : http://www.watdesign.nl/
- Jurgen Bey: http://www.jurgenbey.nl/
- Ineke Hans: http://www.inekehans.com/
- Richard Hutten: http://www.richardhutten.com/
- Lambert Kamps: http://www.lambertkamps.com/
- Joris Laarman: http://www.jorislaarman.com/
- Sander Mulder: http://www.sandermulder.com/
- Bertjan Pot: http://www.bertjanpot.nl/
- Maartje Steenkamp: http://www.maartjesteenkamp.nl/index3.html
- Studio Parade: http://www.studioparade.nl/
- Laurens Van Wieringen: http://www.laurensvanwieringen.nl/
- Gaia broches: www.meckyvandenbrink.com

More information on www.wamp.hu
And www.newdutchdesign.info